صفحه اصلی > مطالعات زنان : ارزش من=زیبایی من؟! پس ارزش تو هم=زیبایی تو!

ارزش من=زیبایی من؟! پس ارزش تو هم=زیبایی تو!

  • پژوهشگران دانشگاه #چارلز_استورت استرالیا و #تورنتو کانادا، استدلال کردند که افرادی که خود‌شیء‌انگاری می‌کنند، توجه بسیار زیادی را بر بدن خود منعطف می‌سازند و بنا‌بر‌این، احتمال دارد به بدن دیگران نیز زیاد توجه کنند.
  • علاوه‌بر این، آن‌ها ‌استدلال کردند از آنجا که زنان، هدف اصلی شیء‌انگاری‌اند، احتمال اینکه باور کنند برای ارزشمند بودن باید ظاهر خوبی داشته باشند، زیاد است. به این ترتیب، زنانی که خود‌شیءانگارند، (بیشتر از مردان) باید دیگران را نیز شیء‌انگاری کنند و سایر انسان‌ها را نیز به‌عنوان اشیایی در نظر بگیرند که باید براساس ظاهر ارزیابی شوند.

لینک‌ منبع:
Strelan, P. and D. Hargreaves, Women who objectify other women: The vicious circle of objectification? Sex roles, 2005. 52: p. 707-712.

مقالات مرتبط

من یا عروسک من؟ عجایبی از مغز!!

 نظریه شئ‌انگاری مطرح می‌کند که زنان همچون شئ یا کالا در نظر…

2 مرداد 1404

تحمل فشار پاشنه های 7 سانتیم فدای لبخند بندهای کتونی زرنگیت!

پژوهشگران دانشگاه #وست_انگلند در تحلیلی از دیدگاه‌های مردان جوان دربارۀ لباس یافتند…

2 مرداد 1404

از نوشیدن وایتکس تا استفاده استراتژیکی دارایی ها..!!

زنان با لباس بدن‌نما و جنسی‌شده چگونه درک و قضاوت می‌شوند؟ دونالد…

2 مرداد 1404

دیدگاهتان را بنویسید