صفحه اصلی > مطالعات زنان : پسرا شیرن، دخترا پنیرن!!

پسرا شیرن، دخترا پنیرن!!

  •  پژوهشگران دانشگاه ویلانوا و کالج گرینزبورو در یک پژوهش با عنوان افسانه زیبایی و مصرف‌کنندگان زن در یک بررسی از وضعیت صنعت تبلیغات در آمریکا به این نکته اشاره می‌کنند:
    «یک پسر یاد می‌‌گیرد که به بدن خود به‌عنوان ابزاری برای کسب برتری بر محیط بیرونی نگاه کند؛ ولی دختر یاد می‌گیرد که کارکرد اصلی بدن او جلب‌توجه دیگران است.» به عبارت دیگر، بدن پسران برای انجام کار و بدن دختران برای نگاه‌کردن به آن کاربرد دارد.

 

منبع:
Stephens, D. L., Hill, R. P., & Hanson, C. (1994). The beauty myth and female consumers: The controversial role of advertising. Journal of Consumer Affairs, 28(1), 137-153.

مقالات مرتبط

من یا عروسک من؟ عجایبی از مغز!!

 نظریه شئ‌انگاری مطرح می‌کند که زنان همچون شئ یا کالا در نظر…

2 مرداد 1404

تحمل فشار پاشنه های 7 سانتیم فدای لبخند بندهای کتونی زرنگیت!

پژوهشگران دانشگاه #وست_انگلند در تحلیلی از دیدگاه‌های مردان جوان دربارۀ لباس یافتند…

2 مرداد 1404

از نوشیدن وایتکس تا استفاده استراتژیکی دارایی ها..!!

زنان با لباس بدن‌نما و جنسی‌شده چگونه درک و قضاوت می‌شوند؟ دونالد…

2 مرداد 1404

دیدگاهتان را بنویسید