- پژوهشگران دانشگاه ویلانوا و کالج گرینزبورو در یک پژوهش با عنوان افسانه زیبایی و مصرفکنندگان زن در یک بررسی از وضعیت صنعت تبلیغات در آمریکا به این نکته اشاره میکنند:
«یک پسر یاد میگیرد که به بدن خود بهعنوان ابزاری برای کسب برتری بر محیط بیرونی نگاه کند؛ ولی دختر یاد میگیرد که کارکرد اصلی بدن او جلبتوجه دیگران است.» به عبارت دیگر، بدن پسران برای انجام کار و بدن دختران برای نگاهکردن به آن کاربرد دارد.
منبع:
Stephens, D. L., Hill, R. P., & Hanson, C. (1994). The beauty myth and female consumers: The controversial role of advertising. Journal of Consumer Affairs, 28(1), 137-153.